Доповнення до інформаційного повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 15.05.2018 № 12-2

07.02.2024 16:19

щодо Звіту про результати аналізу Звіту Антимонопольного комітету України за 2017 рік у частині, що впливає на виконання державного бюджету

У межах моніторингу виконання наданих у рішенні Рахункової палати від 15 травня 2018 р. № 12-2 рекомендацій щодо Звіту про результати аналізу Звіту Антимонопольного комітету України за 2017 рік у частині, що впливає на виконання державного бюджету (лист від 21 червня 2018 р. № 220-29/01-7553) та Звіту про результати аналізу Звіту Антимонопольного комітету України за 2018 рік у частині, що впливає на виконання державного бюджету (рішення Рахункової палати від 28 травня 2019 р. № 12-1) повідомляємо.

Перевіркою стану реагування на рекомендації Рахункової палати встановлено, що із двадцяти трьох наданих Рахунковою палатою рекомендацій Антимонопольному комітету України (далі – Комітет, АМКУ) у повному обсязі виконано чотирнадцять, частково – вісім, не виконано – одну. Зокрема, частково виконано рекомендації:

щодо збільшення максимального штрафу до економічно вмотивованого для територіальних відділень та надання рішенням АМКУ сили виконавчого документа. Комітет поінформував, що у Верховній Раді України зареєстровано законопроект № 6723, яким передбачено вирішення зазначених питань;

щодо запровадження механізму притягнення до відповідальності материнських компаній у разі ухилення від виконання рішення Комітету та адміністративної відповідальності посадових осіб за порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Комітет розробив законопроекти, якими передбачена така відповідальність;

щодо підвищення ефективності доказу змов на торгах, посилення інституційної спроможності органів АМКУ та врегулювання нормативних колізій законодавства. Комітет поінформував, що 07.02.2019 Верховна Рада України прийняла законопроект № 6746, однак 22.03.2019 його повернено Президентом України з пропозиціями;

щодо більшої деталізації кількості наданих органами АМКУ рекомендацій і прийнятих рішень про накладення штрафних санкцій у розрізі кожного виду порушень. Комітет повідомив, що річний Звіт (стор. 242) містить таку інформацію. Зауважуємо, що фактично це інформація про накладення штрафів у 2018 році за типами порушень, млн грн, а не за кількістю наданих рекомендацій і прийнятих рішень щодо накладення штрафних санкцій у розрізі кожного виду порушень;

щодо розкриття інформації про діяльність таких енергоринків, як ринок вугілля кам’яного та ринок біоенергетики. Комітет у 2018 році здійснив дослідження ринку вугілля енергетичного, а не вугілля кам’яного. Щодо дослідження ринку біоенергетики зазначено, що цей ринок не є пріоритетним з точки зору масштабності впливу на ринок, оскільки ринкова частка дослідження становить лише 0,2 відс. загального його обсягу.

Слід зазначити, що рекомендація Рахункової палати щодо більш глибокого висвітлення у річному Звіті інформації про дослідження, виявлення та припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції на ринках агропромислового комплексу, промисловості та рітейлу на час аудиту була в процесі виконання, тому що тривало дослідження на ринку яєць та м’яса курячого.

Враховуючи, що рекомендації Рахункової палати перевірені та висвітлені у Звіті про результати аналізу Звіту Антимонопольного комітету України за 2018 рік у частині, що впливає на виконання державного бюджету, рішення Рахункової палати від 15 травня 2018 р. № 12-2 щодо Звіту про результати аналізу Звіту Антимонопольного комітету України за 2017 рік у частині, що впливає на виконання державного бюджету, знімається з контролю Рахункової палати.

 

Член Рахункової палати
Андрій ДІДИК