Доповнення до інформаційного повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 16.08.2022 № 16-2

13.02.2024 10:06

щодо Звіту про результати аналізу Звіту Антимонопольного комітету України за 2021 рік у частині, що впливає на виконання державного бюджету

У межах моніторингу виконання наданих у рішенні Рахункової палати від 16 серпня 2022 р. № 16-2 рекомендацій щодо Звіту про результати аналізу Звіту Антимонопольного комітету України за 2021 рік у частині, що впливає на виконання державного бюджету (лист від 13 жовтня 2022 р. № 220-29.1/09-4589) та Звіту про результати аналізу Звіту Антимонопольного комітету України за 2022 рік у частині, що впливає на виконання державного бюджету (рішення Рахункової палати від 27 червня 2023 р. № 13-4) повідомляємо.

Перевіркою стану реагування на рекомендації Рахункової палати встановлено, що із 12 наданих Рахунковою палатою рекомендацій Антимонопольним комітетом України (далі – Комітет, АМКУ) у повному обсязі виконано 5, частково виконано дві, не виконано 5 рекомендацій.

Так, без належної уваги залишилися рекомендації Рахункової палати щодо:

− створення відкритого реєстру розпочатих досліджень ринків та відображення інформації про їх стан реалізації  у річному звіті. За інформацією Комітету, результати досліджень ринків відображаються в річному звіті, у зв’язку із запровадженням в Україні воєнного стану, створення додаткового відкритого реєстру розпочатих досліджень ринків не є доцільним;

− забезпечення здійснення заходів щодо визначення в рішеннях про повернення до відповідного бюджету суми незаконної державної допомоги, визнаної недопустимою для конкуренції. За інформацією Комітету, під час розгляду відповідних справ про державну допомогу Комітет діяв так само, як діє Європейська Комісія: за відсутності чіткого розрахунку суми, що підлягає поверненню до бюджету, безпосередньо зазначається, яка саме державна допомога вважається незаконною, та вказується, що вона має бути повернена у фактично наданому обсязі;

− унормування питання застосування Комітетом при розрахунку базового розміру штрафу коригуючих коефіцієнтів (від 0,05 до 2). За інформацією Комітету, розроблення нормативно-правового акта, що унормує питання застосування Комітетом при розрахунку базового розміру штрафу коригуючих коефіцієнтів (від 0,05 до 2), розпочнеться після набрання законної сили проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення діяльності Антимонопольного комітету України» (законопроєкт № 5431 від 27 квітня 2021 р.), яким передбачено доповнити статтю 52 Закону України «Про Захист економічної конкуренції» частиною восьмою: «Порядок визначення розміру штрафу, що накладається за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, встановлюється нормативно-правовим актом Антимонопольного комітету України». На момент аналізу цей законопроєкт прийнято Верховною Радою України в першому читанні.

Стан реагування АМКУ на рекомендації Рахункової палати засвідчив: Комітетом вживалося достатніх заходів для реалізації наданих рекомендацій, але через об’єктивні обставини частину рекомендацій на момент завершення контрольного заходу не виконано.

Враховуючи, що рекомендації Рахункової палати перевірені та висвітлені у Звіті про результати аналізу Звіту Антимонопольного комітету України за 2022 рік у частині, що впливає на виконання державного бюджету, рішення Рахункової палати від 27 червня 2023 р. № 13-4 щодо Звіту про результати аналізу Звіту Антимонопольного комітету України за 2021 рік у частині, що впливає на виконання державного бюджету, знімається з контролю Рахункової палати.

 

Член Рахункової палати
Андрій ДІДИК