Інформаційне повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 13.03.2018 № 5-6

щодо Звіту про результати аудиту стану виконання повноважень Міністерством юстиції України щодо забезпечення контролю за справлянням адміністративних зборів і платежів у сфері державної реєстрації

На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту стану виконання повноважень Міністерством юстиції України щодо забезпечення контролю за справлянням адміністративних зборів і платежів у сфері державної реєстрації надіслано Верховній Раді України (лист від 26.04.2018 № 16-798).

Відповідно до статті 39 Закону України "Про Рахункову палату", Прем'єр-міністру України надіслано відомості про результати аудиту у формі рішення Рахункової палати із пропозиціями щодо вжиття заходів (лист від 26.04.2018 № 16-799).

Рішення Рахункової палати та Звіт надіслано Міністерству юстиції України (лист від 26.04.2018 № 16-800).

За результатами розгляду інформації Рахункової палати Перший віце-прем'єр-міністр України - Міністр економічного розвитку і торгівлі України Кубів С. І. доручив (доручення від 05.05.2018 № 17934/1/1-18 Рахунковій палаті не направлялось) Мінфіну, Мін'юсту, Мінекономрозвитку і Держаудитслужбі опрацювати відповідно до компетенції рішення Рахункової палати та про вжиті за результатами розгляду заходи поінформувати Рахункову палату і Кабінет Міністрів України. У разі необхідності внести в установленому порядку на розгляд Уряду відповідні проекти нормативно-правових актів.

На виконання вказаного доручення Мінфін (лист від 31.05.2018 № 35140-05-13/14840), Мінекономрозвитку (лист від 29.05.2018 № 3032-06/22842-03), Мін'юст (листи від 31.05.2018 № 21676/5540-4-18/8.6 і № 21738/790-1-18/8.4.1), Держаудитслужба (лист від 31.05.2018 № 08-11/473) повідомили про вжиті заходи.

Зокрема, Мін'юст повідомив про надходження листа Комітету Верховної Ради України з питань бюджету від 17.05.2018 № 04-13/10-803 щодо результатів аудиту та врахування Міністерством застереження Рахункової палати в частині використання коштів загального та спеціального фондів бюджету на забезпечення функціонування Єдиних та Державних реєстрів, держателем яких є Мін'юст. У 2018 році видатки на функціонування таких реєстрів здійснюються переважно за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету. Для зменшення навантаження на видаткову частину загального фонду державного бюджету у частині використання коштів на забезпечення функціонування реєстрів внесено пропозиції до Комітету Верховної Ради з питань бюджету про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо перегляду відсотка зарахування коштів до загального та спеціального фондів держбюджету від плати за надання/одержання відомостей з цих реєстрів.

У Мін'юсті завершується робота над розробкою типових інформаційних карток адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, які після затвердження будуть доведені до відома суб'єктів державної реєстрації. Державному підприємству "Національні інформаційні системи" доручено проаналізувати можливість справляння адміністративного збору за допомогою програмних засобів Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та надати Мін'юсту відповідні пропозиції.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 № 543 "Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2011 р. № 106" визначено, що контроль за справлянням надходжень бюджету за ККДБ 22010300, 22012600, 22012700, 22012900 здійснюється Мін'юстом у разі надання послуг у сферах державної реєстрації нотаріусами, та уточнено позицію з контролю за вказаними ККДБ щодо місцевих держадміністрацій та органів місцевого самоврядування, які є відповідальними за надання адміністративних послуг та/або до сфери управління яких належать підприємства, установи і організації, що відповідно до закону мають повноваження з надання платних адміністративних послуг, а саме здійснення такого контролю, у тому числі у разі надання послуг акредитованими суб'єктами у сферах державної реєстрації.

Водночас Мінфін повідомив, що для забезпечення контролю за справлянням адміністративних зборів і платежів у сфері державної реєстрації відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.02.2011 № 106 органи виконавчої влади повинні самостійно розробити накази, розпорядчі документи щодо обліку надходжень податків, зборів, платежів та інших доходів, які вони контролюють, залежно від особливостей їх справляння та укласти угоду з Казначейством щодо отримання виписок з відповідних рахунків за надходженнями, відкритих у головних управліннях Казначейства, згідно з Порядком казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету, затвердженим наказом Мінфіну від 29.01.2013 № 43.

З метою спрощення процедури розрахунків платників податків з бюджетами, зменшення кількості випадків помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платником податків на належні бюджетні рахунки, підвищення рівня відкритості, прозорості та довіри платників податків до державних органів Мінфіном розроблено проекти законів України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (реєстр. № 7035) та "Про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (реєстр. № 7034).

Крім того, Мінфіном провадиться робота з удосконалення прогнозування надходжень до державного бюджету від адміністративних зборів і платежів, що справляються у сфері державної реєстрації. Відповідно до листа Мінфіну рекомендації Рахункової палати будуть розглянуті під час внесення змін до методики прогнозування таких надходжень.

Держаудитслужбою повідомлено, що відповідно до вимог Порядку до Плану проведення заходів державного фінансового контролю Держаудитслужби, державний фінансовий аудит діяльності ДП "НАІС" буде заплановано на І квартал 2019 року, під час якого досліджуватиметься питання використання підприємством 45 відсотків чистого прибутку (доходу) та повноти сплати частини чистого прибутку (доходу).

Відповідно до статті 36 Закону України "Про Рахункову палату" стан реалізації заходів на виконання рекомендацій Рахункової палати перебуває на контролі.

 

Член Рахункової палати
Ц. Г. Огонь