Інформаційне повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 22.12.2016 № 28-2

щодо Звіту про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених Національній академії медичних наук України на наукову діяльність та надання високоспеціалізованої допомоги хворим

На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених Національній академії медичних наук України на наукову діяльність та надання високоспеціалізованої допомоги хворим, надіслано Верховній Раді України (лист від 09.03.2017 № 05-449).

Згідно із статтею 39 Закону України "Про Рахункову палату", Кабінету Міністрів України надіслано відомості про результати аудиту у формі рішення Рахункової палати (лист від 09.03.2017 № 05-450).

Відповідно до статей 35 і 36 Закону України "Про Рахункову палату", з метою вжиття заходів щодо усунення виявлених аудитом порушень і недоліків рішення Рахункової палати і Звіт про результати аудиту надіслано Національній академії медичних наук України (лист від 09.03.2017 № 05-451).

На виконання рішення Рахункової палати Кабінет Міністрів України доручив (лист від 15.03.2017 № 9546/1/1-17) Національній академії медичних наук України спільно з МОЗ та Мінфіном розглянути рішення Рахункової палати і вжити необхідних заходів та про результати поінформувати Кабінет Міністрів України і Рахункову палату.

У порядку реагування Національна академія медичних наук України листом від 10.04.2017 № 1-06/787 надіслала до Рахункової палати План заходів по усуненню недоліків в діяльності НАМН України, що виявлені Рахунковою палатою і відзначені в її рішенні від 22.12.2016 року № 28-2 "Про результати аудиту ефективності використання коштів Державного бюджету, виділених Національній академії медичних наук України на наукову діяльність та надання високоспеціалізованої допомоги хворим", затверджений 05.04.2017 президентом НАМН України В.І. Цимбалюком.

Листом від 15.06.2017 № 5-2/1269 НАМН України поінформувала про виконання заходів з реалізації пропозицій, наданих Рахунковою палатою. Так, з метою належного визначення найважливіших наукових проблем планування досліджень та контролю за їх здійсненням, забезпеченням взаємодії між НАМН та закладами охорони здоров'я у грудні 2016 року рішенням загальних зборів академії створено відділення клінічної медицини і відділення теоретичної і профілактичної медицини, обрано академіків, секретарів та бюро відділень. Питання координації наукових досліджень, стану науково-організаційної та науково-координаційної діяльності розглянуті у грудні 2016 року на Президії НАМН. За результатами розгляду прийнято рішення науково-координаційному та лікувально-організаційному управлінням розробити пропозиції щодо ефективності та моніторингу впроваджень результатів наукових розробок. Упродовж останніх п'яти місяців 2017 року на усіх засіданнях Президії академії за участю народних депутатів України розглядалися стратегічні питання розвитку НАМН та її підпорядкованих установ, окреслені науково-клінічні перспективи, які втілюватимуться науковими установами (зокрема, серцево-судинна хірургія та кардіологія, травматологія та ортопедія, дослідження з охорони громадського здоров'я).

З метою визначення реальної чисельності наукових працівників установ академії проведено її аналіз в динаміці. Станом на 01.01.2017 скорочено 603,5 штатних посад і на 01.06.2017 − додатково ще 386,25 штатні посади.

Станом на 01.06.2017 розпочато та проводяться роботи з підготовки приміщень і введенню в експлуатацію високотехнологічного дороговартісного медичного обладнання, яке було закуплено у 2011−2013 роках у двох наукових установах, у тому числі в ДУ "Інститут отоларингології ім. О. С. Коломійченка НАМН" з лютого поточного року розпочато монтаж медичного обладнання. Всі монтажні та пусконалагоджувальні роботи виконуються спеціалізованою організацією ТОВ "ПІ ЕЙЧ СЕРВІС" згідно з узгодженим графіком. У ДУ "Інститут ядерної медицини та променевої діагностики НАМН" будівельні роботи в орендованих приміщеннях виконуються у міру надходження власних коштів інституту внаслідок відсутності бюджетного фінансування.

Відповідно до Плану заходів відділ бухгалтерського обліку і звітності Президії НАМН та керівників наукових установ зобов'язано забезпечити належний внутрішній контроль за використанням коштів державного бюджету, а фінансово-економічне управління Президії НАМН та, відповідно, керівників наукових установ − неухильне дотримання вимог бюджетного законодавства при формуванні бюджетних запитів.

Таким чином, станом на 10.07.2017 відсутня інформація про виконання НАМН України рекомендацій Рахункової палати про вжиті заходи щодо:

− налагодження співпраці з Міністерством охорони здоров'я України при плануванні наукових досліджень;

− визначення результативних показників у паспорті бюджетної програми за КПКВК 6561090 "Наукова і організаційна діяльність Президії Національної академії медичних наук України", які б повною мірою відображали реалізацію мети бюджетної програми та виконання її завдань;

− забезпечення укладання установами НАМН договорів з медичного обслуговування населення із структурними підрозділами з питань охорони здоров'я обл(міськ)держадміністрацій;

− розроблення єдиного механізму направлення пацієнтів і затвердження порядку цільового відбору хворих для госпіталізації згідно з науковими розробками, які виконуються установами НАМН;

− розроблення спільно з МОЗ механізму реалізації спільного наказу від 13.11.2013 № 969/97 (передбачити подання звітів структурних підрозділів з питань охорони здоров'я обл(міськ)держадміністрацій про використання закладами охорони здоров'я наукових розробок та здійснення на їх основі аналізу);

− забезпечення відповідно до вимог законодавства проведення постійного моніторингу стану використання результатів прикладних досліджень і надання до МОН даних про вжиті заходи;

− забезпечення виконання власних розпорядчих документів і припинення використання приміщень суб'єктами господарювання приватної форми власності, які надають платні медичні послуги, аналогічні профілю установ НАМН (зокрема, ДУ "Інститут урології НАМН України");

− розроблення та затвердження порядку використання об'єктів права інтелектуальної власності, що створюються в установах НАМН, передбачивши в ньому зокрема положення, згідно з яким результати наукових розробок без дозволу власників не зможуть використовуватися.

Відповідно до норм статті 36 Закону України "Про Рахункову палату", стан реалізації рекомендацій Рахункової палати та виконання затверджених Національною академією медичних наук України заходів перебуває на контролі.

 

Член Рахункової палати
І. М. Заремба