Апарат ВРУ на виконання рекомендацій Рахункової палати розпочав впорядкування управління майном

11.06.2025 17:06

Апарат Верховної Ради України вжив заходів для підвищення ефективності управління об’єктами державної власності. Зокрема зареєстровано речові права щодо 19 об’єктів нерухомого майна, а телеканалом «Рада» забезпечено достовірне відображення в бухгалтерському обліку результатів щорічної інвентаризації. Ці та інші кроки реалізуються на виконання рекомендацій Рахункової палати, наданих за результатами аудиту ефективності управління об’єктами державної власності, що мають фінансові наслідки для державного бюджету, та здійснення органами, що забезпечують діяльність Верховної Ради України, публічних закупівель.

Згідно з даними аудиту, станом на початок 2024 року у сфері Управління справами Апарату ВРУ перебували 16 підприємств та установ, на балансі яких своєю чергою обліковувалося 1138 об’єктів нерухомого майна загальною вартістю 2,6 млрд гривень.

Було встановлено, зокрема, що Верховна Рада України не визначила порядку управління майном, що забезпечує її діяльність. Частина нерухомого майна використовується без правовстановлюючих документів, а частина – не внесена до Єдиного реєстру об’єктів державної власності. На окремі земельні ділянки не оформлено право постійного користування. Це має вплив на ефективність управління державним майном.

За результатами цього аудиту було надано 14 рекомендацій (вісім – об’єктам контролю, решта - Верховній Раді України, Уряду та Київській міській раді). Реалізацію восьми з них вже розпочато. Зокрема:

- Управління справами Апарату ВРУ провело інвентаризацію об’єктів державної власності, затвердило план заходів з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно бази відпочинку «Конча-Заспа» та плани заходів з оформлення правовстановлюючих документів на право постійного користування земельними ділянками. Речові права на окреме нерухоме майно вже зареєстровано, триває підготовка документів для реєстрації інших об’єктів.

- Також врегульовується питання використання окремого нерухомого майна підпорядкованими підприємствами та установами, а застаріле майно – списано.

- Окрім цього, Апарат ВРУ ініціював перед Парламентом питання про визнання застарілих нормативних актів, що регулюють порядок надання службового житла народним депутатам України, такими, що втратили чинність, а також звернувся до Кабміну щодо внесення зміни до Переліку категорій працівників, яким може бути надано службові жилі приміщення.

- Урядом надано доручення очільникам Мінекономіки, МКСК, Мінрозвитку вжити відповідних заходів на виконання рекомендацій. Ці центральні органи виконавчої влади надали Рахунковій палаті інформацію щодо запланованих заходів.

Решта шість рекомендацій залишаються невиконаними, тому Рахункова палата продовжує моніторинг наданих рекомендацій та інформуватиме суспільство про стан їх виконання.

 

Для отримання оперативних оновлень - слідкуйте за нами у соцмережах:
FacebookTelegramInstagramXLinkedInYoutube

За додатковою інформацією та коментарями звертайтеся до Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій:
RP_press@rp.gov.ua
(044) 298-74-75