Кабінет Міністрів України дозволив працівникам Апарату Верховної Ради України отримувати службове житло на час виконання їхніх обов’язків. Відповідне рішення Уряд ухвалив на виконання рекомендацій Рахункової палати, наданих за результатами аудиту ефективності управління об’єктами державної власності, що мають фінансові наслідки для державного бюджету, та здійснення органами, які забезпечують діяльність ВРУ, публічних закупівель протягом 2020-2023 років. Відповідальний за аудит – член Рахункової палати Кирило Клименко.
Під час аудиту Рахункова палата виявила низку недоліків управління майном Апарату. Зокрема встановлено, що питання службових квартир, які раніше надавалися у користування народним депутатам України на строк здійснення ними повноважень, – не унормоване. З березня 2014 року норма про надання квартир депутатам була скасована, але використовувати це житло за іншим призначенням було неможливо. Витрати на його утримання у розмірі 0,5 млн грн (упродовж 2019-2023 років) компенсувалися за рахунок держпідприємства Апарату, що відповідно зменшувало податкові надходження бюджету.
Рахункова палата рекомендувала вжити заходів задля ефективного використання цього нерухомого майна та економії коштів держави.
На виконання цих рекомендацій, Уряд ухвалив Постанову «Про внесення змін до Переліку категорій працівників, яким може бути надано службові жилі приміщення», доповнивши Перелік працівниками Апарату ВРУ та працівниками державних підприємств та установ, які належать до сфери його управління.
До слова, як йдеться у пояснювальній записці до Постанови, житло 15 працівників Апарату ВРУ було пошкоджено або зруйновано внаслідок бойових дій.
Всього за результатами цього аудиту Рахункова палата надала 14 рекомендацій, реалізацію восьми з яких вже розпочато. Решта шість рекомендацій залишаються невиконаними. Тому Рахункова палата продовжує їх моніторинг та інформуватиме суспільство про стан виконання.