Інформаційне повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 13.07.2021 № 15–4

щодо Звіту про результати аналізу системи загальнообов’язкового державного пенсійного і соціального страхування та соціального захисту населення

На виконання рішення Рахункової палати про результати аналізу системи загальнообов’язкового державного пенсійного і соціального страхування та соціального захисту населення надіслано рішення Рахункової палати від 13.07.2021 № 15-4 і Звіт про результати аналізу у вигляді електронного документа засобами електронного зв’язку:

− Верховній Раді України (листи від 28.07.2021 № 05–1754 і від 05.08.2021 № 05–1833);

 Кабінетові Міністрів України (від 28.07.2021 № 05–1756 і від 05.08.2021 № 05–1835);

 Голові Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів (від 28.07.2021 № 05–1755 і від 05.08.2021 № 05–1834);

− Міністерству соціальної політики України (від 28.07.2021 № 05–1757 і від 05.08.2021 № 05–1836);

− Фонду соціального захисту інвалідів (від 28.07.2021 № 05–1763 і від 05.08.2021 № 05–1837);

− Фонду соціального страхування України (від 28.07.2021 № 05–1761 і від 05.08.2021 № 05–1839);

− Пенсійному фонду України (від 28.07.2021 № 05–1762 і від 05.08.2021 № 05–1838);

− Міністерству економіки України (від 28.07.2021 № 05–1759 і від 05.08.2021 № 05–1840);

− Міністерству у справах ветеранів України (від 28.07.2021 № 05–1758 і від 05.08.2021 № 05–1842);

− Державному центру зайнятості (листи від 28.07.2021 № 05–1760 і від 05.08.2021 № 05–1841 відповідно).

На виконання рішення Рахункової палати Кабінетом Міністрів України надано доручення від 16.08.2021 № 37449/2/1–21 Міністерству соціальної політики України, Міністерству економіки України, Міністерству фінансів України, Міністерству охорони здоров’я України, Міністерству у справах ветеранів України, Пенсійному фонду України, Національній соціальній сервісній службі України опрацювати, вжити необхідних заходів для усунення виявлених недоліків і порушень та недопущення їх у подальшому, про результати поінформувати Рахункову палату і Кабінет Міністрів. З питань, що потребують рішень Уряду, внести пропозиції в установленому порядку Міністерству з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, Міністру і Державному секретарю Кабінету Міністрів України, Голові Рахункової палати.

На виконання рішення Рахункової палати про вжиті заходи за результатами аналізу Рахункову палату поінформовано, зокрема:

1. Міністерством соціальної політики України листом від 11.10.2021 № 15873/1/2–21/44 надіслано План заходів щодо виконання пропозицій та рекомендацій Рахункової палати, а також поінформовано Рахункову палату (лист від 06.09.2021 № 14007/0/2–21/44), Комітет Верховної Ради України з питань бюджету і Кабінет Міністрів України (лист від 10.09.2021 № 15873/0/2–21/44) про низку вжитих заходів за результатами аналізу, зокрема щодо:

 розроблення порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 449;

 затвердження наказом Мінсоцполітики від 20.01.2014 № 28 порядку визначення потреби населення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах (зареєстрований в Мін’юсті 07.02.2014 за № 253/25030);

 розроблення проєкту Закону України „Про внесення змін до законодавчих актів щодо запровадження дозвільних процедур та контролю у сфері надання соціальних послуг”, яким передбачено, що надавачі соціальних послуг за організаційно-правовою формою можуть утворюватися та функціонувати як комунальні некомерційні підприємства (готується на розгляд Уряду);

 удосконалення Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для придбання спеціально обладнаних автомобілів для перевезення осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату, зокрема розширено категорію осіб, яким можуть надаватися послуги з перевезення транспортними засобами спеціалізованого призначення (постанова Кабінету Міністрів України від 28.07.2021 № 779);

Низку рекомендацій Рахункової палати Мінсоцполітики не врахувало, зокрема:

щодо непідвищення норми сплати за послуги до 20 відсотків після зняття карантину та пом'якшення обмежень на отримання субсидій, які пов’язані з майновим станом заявника, Мінсоцполітики поінформувало, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 № 1156 (зі змінами) з першого числа місяця, що настає за місяцем, у якому відмінено карантин, встановлений Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS–CoV–2, буде змінено базову норму плати за послуги (20% замість 15%) для розрахунку обов'язкового відсотка платежу за житлово-комунальні послуги для одержувачів субсидії.

При цьому для посилення адресного надання житлових субсидій постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.2021 № 420 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України від 19.05.2021 № 505 «Деякі питання призначення житлових субсидій» внесено зміни до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (зі змінами), якими, зокрема, уточнено вимоги щодо матеріального та майнового стану осіб під час призначення житлових субсидій (наявність банківських депозитів, здійснення дороговартісних покупок, операцій з купівлі іноземної валюти, банківських металів тощо);

поінформовано про відсутність підстав для скасування державної гарантії (пільги) щодо придбання для особи з інвалідністю автомобіля, оскільки Класифікатор соціальних послуг, затверджений наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2020 № 429, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 09.07.2020 за № 643/34926, містить соціальну послугу „транспортні послуги”, зміст якої становить перевезення осіб з числа маломобільних груп населення з використанням спеціального транспортного засобу (мікроавтобуса), соціального таксі, з супроводжуючим або придбання (компенсація) вартості палива, одноразова транспортна послуга для осіб, які з об’єктивних (обґрунтованих) причин не можуть скористатись громадським транспортом, щоб дістатись до закладу, який надає соціальні, адміністративні послуги, медичну допомогу, здійснює реабілітацію;

поінформовано про недоцільність розроблення порядку взаємодії суб’єктів системи надання соціальних послуг, оскільки на сьогодні питання взаємодії суб’єктів системи надання соціальних послуг вже визначено всіма іншими порядками, які регулюють управління системою надання соціальних послуг.

На сьогодні Мінсоцполітики підготовлено проєкт Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження дозвільних процедур та контролю у сфері надання соціальних послугˮ, яким пропонується вилучити норму щодо затвердження порядку взаємодії суб’єктів системи надання соціальних послуг. Законопроєкт погоджений усіма заінтересованими центральними органами виконавчої влади та соціальними партнерами і готується до подання у Кабінет Міністрів України;

поінформовано про недоцільність розроблення порядку складання обґрунтованих деталізованих розрахунків видатків на виплату громадянам пільг і житлових субсидій з використанням даних Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій та Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, оскільки Мінсоцполітики формує пропозиції до державного бюджету щодо видатків на виплату громадянам пільг і житлових субсидій на підставі розрахунків очікуваної потреби у коштах на надання субсидій, проведених Науково-дослідним інститутом праці і зайнятості населення Міністерства соціальної політики України і НАН України, які використовують дані з баз даних Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій, а при розрахунку очікуваної потреби у коштах на надання пільг – Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги;

поінформовано про планування видатків за напрямом „виплата матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби” на підставі даних Генерального штабу Збройних Сил, Головного управління Національної гвардії, Адміністрації Державної прикордонної служби, Мінінфраструктури щодо чисельності військовослужбовців строкової служби, які підлягають звільненню у відповідному році, за регіонами та розподілом на працюючих і непрацюючих, до дати призову (Мінсоцполітики не використовує наявні інформаційні бази і системи);

Мінсоцполітики з 2020 року не планує видатки для розселення та облаштування депортованих кримських татар та осіб інших національностей, які були депортовані з території України. Як наслідок, не вирішено питання планування видатків на проведення національно-культурних мистецьких заходів, спрямованих на задоволення соціальних і культурних потреб депортованих осіб, та визначення органів, відповідальних за організацію цих заходів, шляхів залучення інвестицій на зазначені цілі;

Мінветеранів не підтримано ініціативу Мінсоцполітики (лист від 13.04.2021 № 6720/0/2–21/51) щодо визначення його з 2022 року головним розпорядником бюджетних коштів за бюджетними програмами: 2501150 «Щорічна разова грошова допомога ветеранам війни і жертвам нацистських переслідувань та соціальна допомога особам, які мають особливі та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною», 2501160 «Довічні державні стипендії»;

Мінветеранів (лист від 13.04.2021 № 3703/01/108.4–21) лише підтримано пропозицію щодо передання йому бюджетної програми 2501190.

2. Міністерством у справах ветеранів України (лист від 01.09.2021 № 9043/05/17.1–21) – про погодження Мінсоцполітики (лист від 15.06.2021 № 10699/0/2–21/51) передання з 2022 року Мінветеранів бюджетної програми КПКВК 2501190 та повідомлено Міністерство фінансів України про прийняте рішення (лист від 16.07.2021 № 7305/01/09.3–21)

Мінветеранів також на виконання абзацу другого пункту 3 Порядку надання статусу постраждалого учасника Революції Гідності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2018 № 119, звернулося до Міністерства охорони здоров’я України (листи від 22.02.2021 № 1796/02/09.3–21 та від 16.04.2021 № 3868/02/–21) та Мінсоцполітики (лист від 19.07.2021 № 7352/09.3–21) про надання копій наказів МОЗ з переліком постраждалих осіб та інформації щодо виплачених їм коштів.

Мінветеранів вжито заходів щодо прискорення запуску Єдиного державного реєстру ветеранів війни (далі – ЄДРВВ) до кінця 2021 року. У процесі затвердження перебувають спільні накази та договори інформаційної взаємодії щодо обміну даними між інформаційними системами ЄДРВВ та інших центральних органів виконавчої влади.

3. Пенсійним фондом України (лист від 03.09.2021 № 2800–0704–5/43102) – про затвердження 30.08.2021 Головою правління Пенсійного фонду України Плану заходів щодо виконання пропозицій та рекомендацій Рахункової палати (далі – План заходів ПФУ), яким передбачено виконання 18 заходів для усунення порушень і недоліків, визначено відповідальних виконавців та терміни (переважно до 31.12.2021).

Також ПФУ цим листом повідомлено про розроблення низки проєктів нормативно-правових актів, направлених на упорядкування видатків з Державного бюджету України, що включаються до бюджету ПФУ, з нормами Бюджетного кодексу України, удосконалення питань пенсійного законодавства (зокрема щодо осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи), недопущення неконтрольованого зростання видатків на доставку пенсійних виплат, вирішення питання виплати пенсій за минулий період внутрішньо переміщеним особам, запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності у ПФУ на період до 2025 року. Більшість проєктів перебуває на розгляді у зацікавлених органах виконавчої влади.

4. Виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування України (лист від 26.08.2021 № 2030–10–1) – про затвердження наказом від 26.08.2021 № 404–од заходів на виконання рекомендацій, викладених в Рішенні Рахункової палати від 13.07.2021 № 15–4, Звіті Рахункової палати про результати проведення аналізу системи загальнообов’язкового державного соціального страхування у Фонді соціального страхування України (далі – Заходи ФССУ).

Усі рекомендації Рахункової палати у Заходах ФССУ враховано, передбачено 19 заходів щодо усунення порушень та недоліків, визначено терміни виконання (до 2022 року) і відповідальних виконавців.

Зокрема, на виконання рекомендацій Рахункової палати Виконавчою дирекцією ФССУ (далі – ВД ФССУ) розпочате виконання заходів, спрямованих на:

 забезпечення обґрунтованого планування та ефективного використання коштів державного бюджету за напрямами видатків, запровадженими у зв’язку з COVID-19 у 2020 році та продовженими у 2021 році шляхом надсилання листів ВД ФССУ з пропозиціями щодо внесення змін до паспортів відповідних бюджетної програми з фінансово-економічними розрахунками та обґрунтуваннями до Мінсоцполітики;

 завершення реалізації системи електронного документообігу та її інтеграції із системою електронної взаємодії органів державної влади шляхом підключення ВД ФССУ до системи електронної взаємодії органів виконавчої влади;

 запровадження періодичної звітності про автомобілі, які повернено потерпілими і зберігаються в робочих органах Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, шляхом запровадження відповідної звітності листом ВД ФССУ від 12.08.2021 № 1923–05–1;

 підготовку та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проєктів змін до нормативних актів шляхом розробки та направлення пропозицій до Мінсоцполітики щодо внесення змін: до Закону України від 03.10.2019 № 157 «Про оренду державного та комунального майна» в частині включення Фонду соціального страхування України та його робочих органів до переліку суб’єктів, які мають право на отримання в оренду державного та комунального майна без проведення аукціону; до статті 43 Закону України від 23.09.1999 № 1105 «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо осучаснення переліку документів, які надаються для призначення страхових виплат.

5. Міністерством економіки України (листи від 09.09.2021 № 4802–10/44706–03 і від 13.09.2021 № 4802–10/45264–03) – про опрацювання Звіту та вжиті заходи з питань, що належать до компетенції міністерства, зокрема проведення регулярних засідань Міжвідомчої робочої групи з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення): 20.08.2021 прийнято рішення провести додаткову нараду за участю Мінсоцполітики, Фонду держмайна, Мін’юсту та Мінекономіки щодо діяльності казенних протезно-ортопедичних підприємств, що перебувають у сфері управління Мінсоцполітики.

Мінекономіки також поінформувало про розроблення низки законопроєктів:

  • розроблено проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо застосування праці іноземців та осіб без громадянства в Україні», метою якого є спрощення для роботодавців забезпечення потреби у робочій силі, яка може бути задоволена шляхом застосування праці іноземців та осіб без громадянства. Зазначеним проєктом Закону передбачено підвищення вартості дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства, а також скасування такого дозволу у разі несплати за нього. Проєкт Закону схвалено на засіданні Кабінету Міністрів України 14.07.2021 та зареєстровано у Верховній Раді України за реєстр. № 5795 від 16.07.2021;

  • направлено до Мінфіну листами від 21.05.2021, 16.06.2021, 22.06.2021 і 20.08.2021 пропозиції щодо передбачення у проєкті Закону України про Державний бюджет України на відповідний рік положення такого змісту: «Установити, що кошти, виділені у 2020 році Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття відповідно до статті 28 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» з фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками, створеного у складі Державного бюджету України на 2020 рік, у вигляді надання фінансової допомоги на поворотній основі для виплати допомоги по безробіттю, не повертаються до державного бюджету та вважаються такими, що виділені на безповоротній основі».

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 16.06.2021 № 635 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 р. № 792 і від 22 квітня 2020 р. № 306», якою, зокрема, внесено зміни до порядку надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину та/або надзвичайної ситуації, встановлених Кабінетом Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 306, якою приведено у відповідність до вимог статті 471 Закону України «Про зайнятість населення» порядок надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину та/або надзвичайної ситуації, встановлених Кабінетом Міністрів України;

  • розроблено та листом від 20.07.2021 подано на розгляд Уряду проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо реформування служби зайнятості, соціального страхування на випадок безробіття, сприяння продуктивній зайнятості населення, у тому числі молоді, та впровадження нових активних програм на ринку праці» з метою внесення змін до законодавства, спрямованих зокрема на збалансування бюджету Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі – Фонд безробіття) та посилення страхових принципів в системі соціального страхування на випадок безробіття.

Очікується, що прийняття законопроєкту та його реалізація матиме позитивний вплив на ринок праці, оскільки впровадження нової моделі надання клієнтоорієнтованих послуг центрами зайнятості, застосування принципово нових технологій та методів, спрямованих на прискорення працевлаштування осіб, які шукають роботу, зареєстрованих безробітних, їх інтеграцію на ринок праці сприятиме зменшенню кількості безробітних осіб та зростанню рівня зайнятості населення в цілому.

Мінекономіки засвідчено: питання щодо посилення контролю за плануванням Державним центром зайнятості видатків за кошти державного бюджету на компенсацію роботодавцю частини фактичних витрат, пов’язаних зі сплатою ЄСВ за програмою КПКВК 1201290 «Компенсація роботодавцю частини фактичних витрат, пов’язаних зі сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», і на соціальний захист працівників, що вивільняються у зв’язку із виведенням працівників ЧАЕС за програмою КПКВК 1201280 «Виплати працівникам, які вивільняються з роботи у зв’язку із достроковим зняттям з експлуатації Чорнобильської АЕС» взято до відома та враховано в подальшій роботі Міністерства.

В основному Мінекономіки враховані рекомендації Рахункової палати з питань Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, половина з яких (чотири з восьми) перебуває в стадії виконання.

Однак Мінекономіки не надано інформацію щодо рекомендації Рахункової палати стосовно урегулювання у законах України від 02.03.2000 № 1533 «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та від 05.07.2012 № 5067 «Про зайнятість населення» правового статусу державної служби зайнятості і усунення правових неузгодженостей, пов’язаних із визначенням статусу цієї служби.

6. Державним центром зайнятості (листи від 03.09.2021 № 33/22/4954–21 і від 20.10.2021 № 33/22/5988–21) – про розгляд рішення Рахункової палати та Звіту про результати аналізу із зазначенням низки врахованих рекомендацій Рахункової палати і тих, що перебувають у стадії виконання.

Зокрема, правлінням Фонду безробіття прийнято постанову від 28.05.2021 № 14 про внесення змін до Статуту Фонду безробіття та Регламенту засідань правління Фонду безробіття у новій редакції; постановою від 23.09.2021 № 32 внесено зміни до Статуту Фонду та визначено, що правління щорічно до 1 липня розглядає та затверджує звіт про результати діяльності Фонду і звіт про виконання бюджету Фонду.

Також ДЦЗ взяв участь у розробленні низки нормативно-правових актів, в яких враховані рекомендації Рахункової палати, а саме:

 проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо реформування служби зайнятості, соціального страхування на випадок безробіття, сприяння продуктивній зайнятості населення, у тому числі молоді, та впровадження нових активних програм на ринку праці»;

 проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо застосування праці іноземців та осіб без громадянства в Україні», яким, зокрема, збільшується вартість дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства, запроваджується механізм скасування дозволу у разі несплати роботодавцями ЄСВ за працевлаштованих іноземців.

ДЦЗ надано пропозиції Мінекономіки стосовно внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2013 № 153 «Про затвердження Порядку компенсації роботодавцям частини фактичних витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» в частині удосконалення механізму надання роботодавцям такої компенсації.

ДЦЗ повідомило:

єдина інформаційно-аналітична система забезпечує якісний міжвідомчий електронний обмін даними з Пенсійним фондом України, Міністерством соціальної політики України, Державною фіскальною службою України, Міністерством фінансів України, що надає можливість здійснювати контроль за правомірністю призначення і виплатою допомоги по безробіттю;

Державна служба зайнятості (далі – ДСЗ) продовжує проводити перевірки з питань цільового використання коштів та достовірності даних, які стали підставою надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину. Продовжується інформатизація послуг з питань зайнятості в рамках підпроєктів «е-зайнятість», «е-підприємець» через державний портал «Дія»;

завершено передачу цілісних майнових комплексів установ ДСЗ зі сфери управління Міністерства соціальної політики України до сфери управління Міністерства економіки України;

розпочато процес оформлення адміністративного будинку Державного центра зайнятості у м. Києві, вул. Астраханська, 9–17, як об’єкта незавершеного будівництва, виготовлено технічний паспорт; підготовлено пакет документів для звернення до державного реєстратора з метою реєстрації об’єкта незавершеного будівництва та внесення даних до Державного реєстру речових прав на майно.

Відповідно до постанови правління Фонду безробіття від 23.09.2021 № 31 рішення Рахункової палати від 13.07.2021 № 15–4 взято до відома, а також наказом від 08.10.2021 № 81 затверджено План заходів, спрямованих на врахування рекомендацій щодо виявленого стану справ, за результатами виконання заходу державного зовнішнього фінансового контролю (аудиту) у межах аналізу системи загальнодержавного соціального страхування на випадок безробіття в Державному центрі зайнятості (далі – План заходів), яким охоплено всі надані Рахунковою палатою рекомендації.

7. Міністерством охорони здоров’я України (лист від 15.09.2021 № 03.4–10/27059/2–21) – про опрацювання в межах своєї компетенції Звіту та стану усунення виявлених недоліків і порушень, зокрема, розроблення на виконання статті 36 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» наказу від 18.08.2021 № 1742 «Про затвердження Порядку проведення епідеміологічного обстеження (розслідування) епідемій та спалахів інфекційних хвороб», який за результатами погодження із зацікавленими міністерствами і відомствами заплановано надіслати на повторну державну реєстрацію до Міністерства юстиції України, та запланований перехід на електронні листки тимчасової непрацездатності після завершення перехідного періоду впровадження електронних лікарняних в Україні (після 01.10.2021).

8. Фондом соціального захисту інвалідів (далі – Фонд)щодо розроблення порядку обліку безнадійної заборгованості за несплачені адміністративно-господарські санкції та пені (лист від 07.09.2021 № 06–01/13–2008/08–02) – відповідно до частини восьмої статті 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні” порядок сплати адміністративно-господарських санкцій і пені до відділень Фонду, їх акумуляції, обліку та контролю за їх використанням (з урахуванням пропозицій всеукраїнських громадських об'єднань ociб з інвалідністю) встановлюється законом. З огляду на викладене порядок обліку заборгованостей за несплаченими адміністративно-господарськими санкціями та пені (в тому числі безнадійної, яка не може бути стягнута відповідно до чинного законодавства) є невід’ємною частиною порядку обліку адміністративно-господарських санкцій та пені, який має встановлюватись законом.

У Верховній Раді України зареєстровано законопроєкти за реєстраційними № 5344, №  5344–1, № 5344–2, № 5344–3, які змінюють підходи до працевлаштування ociб з інвалідністю і мають на меті створення сприятливих умов для реалізації особами з інвалідністю права на працю. Серед змін також розглядається запровадження оновленого підходу до законодавчо встановленого нормативу працевлаштування ociб з інвалідністю та сплати роботодавцями адміністративно-господарських санкцій та пені у разі невиконання цього нормативу. Зокрема, передбачається відійти від карального i неефективного механізму сплати адміністративно-господарських санкцій за недотримання квот на працевлаштування людей з інвалідністю шляхом впровадження альтернативних механізмів підтримки людей з інвалідністю.

Фонд повідомив, що рекомендації Рахункової палати взяті до відома і розробка законопроєктів не належить до компетенцій Фонду.

9. Міністерством фінансів України (лист від 10.09.2021 № 09030–12–3/27812) – про опрацювання в межах компетенції Звіту Рахункової палати, вжиття низки заходів для забезпечення повноцінного обміну інформацією та впровадження у повному обсязі превентивної верифікації.

Аналіз інформації Мінфіну засвідчив, що окремі пропозицій Рахункової палати залишилися непідтриманими. Це, зокрема, стосується удосконалення процесу планування фондами соціального страхування обсягів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, запровадження у цих фондах міжнародних стандартів фінансової звітності, удосконалення форми звітності з виконання бюджетів та звільнення ПФУ від сплати судового збору.

10. Національною соціальною сервісною службою України (лист від 09.09.2021 № 0000–0302-3/13595) – про відсутність потреби в ініціюванні прийняття в межах компетенції рішень.

На виконання абзацу другого частини шостої статті 232 Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України від 10.02.2021 № 1861 «Про Регламент Верховної Ради України» (зі змінами), Рахункова палата надіслала Верховній Раді України інформацію про стан виконання об’єктами контролю рішень Рахункової палати (лист від 06.10.2021 № 05–2445).

Стан реалізації заходів на виконання рекомендацій Рахункової палати відповідно до статті 36 Закону України «Про Рахункову палату» перебуває на контролі. З метою дотримання об’єктами контролю термінів виконання заходів, визначених їх планами, Рахунковою палатою будуть надсилатися об’єктам контролю періодично листи-нагадування для подальшого моніторингу виконання рекомендацій Рахункової палати.

 

Член Рахункової палати
В. І. Невідомий