Інформаційне повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 31.05.2018 № 13-2

щодо Звіту про результати аудиту стану використання бюджетних коштів на відшкодування шкоди, завданої фізичним та юридичним особам органами державної влади, та на забезпечення виконання рішень суду, що гарантовані державою

На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту стану використання бюджетних коштів на відшкодування шкоди, завданої фізичним та юридичним особам органами державної влади, та на забезпечення виконання рішень суду, що гарантовані державою надіслано Верховній Раді України (лист від 15.06.2018 № 02-1348).

Згідно із статтею 39 Закону України «Про Рахункову палату», Кабінету Міністрів України надіслано відомості про результати аудиту у формі рішення Рахункової палати (лист від 15.06.2018 № 02-1349).

Відповідно до статті 36 Закону України «Про Рахункову палату», рішення Рахункової палати та Звіт з метою вжиття заходів щодо усунення виявлених аудитом недоліків надіслано Державній казначейській службі України (лист від 15.06.2018 № 02-1350).

На рішення Рахункової палати надійшло доручення Прем'єр-міністра України від 07.07.2018 № 25151/1/1-18, яким Міністерству юстиції України, Міністерству фінансів України, Міністерству інфраструктури України, Державній казначейській службі України доручено відповідно до компетенції розглянути порушені питання, за результатами поінформувати Рахункову палату та Кабінет Міністрів. У разі необхідності внести в установленому порядку на розгляд Уряду відповідні акти.

На адресу Рахункової палати надійшло доручення Першого віце-прем'єр-міністр України - Міністра економічного розвитку і торгівлі України від 10.07.2018 № 27385/1/1-18, яким Міністерству юстиції України, Міністерству фінансів України, Міністерству інфраструктури України, Державній казначейській службі України доручено відповідно до компетенції розглянути порушені питання (у зверненні Комітету Верховної Ради України з питань бюджету від 04.07.2018 № 04-13/10-1280 (142195)) з урахуванням доручення Прем'єр-міністра України В. Б. Гройсмана від 07.07.2018 № 25151/1/1-18, за результатами у визначений законом строк надати відповідь Комітетові Верховної Ради України і Рахунковій палаті, та поінформувати Кабінет Міністрів.

Міністерство юстиції України повідомило Рахункову палату листом від 16.07.2018 № 28522/8493-4-18/20.5.2, що з моменту набрання чинності Порядком погашення заборгованості за рішеннями суду, виконання яких гарантується державою, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2014 № 440, до органів державної виконавчої служби надійшло 421,3 тис. рішень, з яких внесено даних до Реєстру рішень, виконання яких гарантується державою, 359 тис. рішень. Станом на 01.07.2018 передано до органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, 272,2 тис. рішень.

На кінець звітного періоду перебувало на розгляді в управліннях державної виконавчої служби головних територіальних управлінь юстиції в областях та м. Києві 58,6 тис. рішень. Інші рішення повернуто заявникам без реєстрації або після реєстрації у зв'язку з наявністю об'єктивних причин (усунення недоліків, виконання рішення у повному обсязі тощо).

З метою опрацювання питання доцільності нормативного врегулювання і порядку звірки статусів фактичного виконання судових рішень шляхом доступу до створених баз даних, а саме: Реєстру рішень, виконання яких гарантується державою, та модулю системи «Є-Казна» для ведення реєстру судових рішень Департаментом державної виконавчої служби Міністерства юстиції України спільно з Державною казначейською службою України заплановано проведення наради у липні 2018 року.

Разом з цим повідомлено, що про виконання доручень поінформовано Комітет Верховної Ради України з питань бюджету та Кабінет Міністрів України.

Міністерство фінансів України листом від 23.07.2018 № 13030-01-13/19567 повідомило Рахункову палату, що питання збільшення бюджетних призначень за бюджетними програмами 3504030 «Відшкодування шкоди, завданої громадянинові незаконними діями органів дізнання, досудового слідства, прокуратури і суду, відшкодування громадянинові вартості конфіскованого та безхазяйного майна стягнутого в дохід держави, відшкодування шкоди, завданої фізичній чи юридичній особі незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, їх посадових і службових осіб» та 3504040 «Заходи щодо виконання рішень суду, що гарантовані державою» може бути розглянуте у разі внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» та виходячи з можливостей дохідної частини державного бюджету.

Водночас зазначено, що на виконання своїх повноважень, визначених статтею 20 Бюджетного кодексу України, Міністерство фінансів України встановило Правила складання паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання, затвердивши їх наказом від 29.12.2002 № 1098 «Про паспорти бюджетних програм», що пройшов державну реєстрацію, яка полягає у проведенні правової експертизи на відповідність акту, зокрема, Конституції та законодавству України, і зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21.01.2003 за № 47/7368.

Відповідальним виконавцем бюджетної програми 3504030 та 3504040 є Державна казначейська служба України.

У разі отримання від Казначейства пропозицій щодо перегляду переліку бюджетних програм, за якими не складаються паспорти бюджетних програм, Мінфін розгляне питання внесення відповідних змін до пункту 2 Правил складання паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання.

Міністерство інфраструктури України листом від 27.07.2018 № 8201/1/16/10-18 повідомило Рахункову палату, що згідно із Законом України «Про поштовий зв'язок» (далі - Закон) та розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.01.2002 № 10 «Про національного оператора поштового зв'язку» на ПАТ «Укрпошта» покладено функції національного оператора поштового зв'язку.

Згідно з абзацом другим статті 9 Закону, тарифному регулюванню у сфері надання послуг поштового зв'язку підлягають виключно універсальні послуги поштового зв'язку.

Згідно зі статтею 24 Закону України «Про поштовий зв'язок» економічні основи діяльності операторів ґрунтуються на тому, що оператори самостійно планують свою діяльність і визначають перспективи свого розвитку виходячи з попиту на послуги поштового зв'язку та замовлень держави на ці послуги.

Відповідно до статі 10 Закону України «Про ціни і ціноутворення» суб'єкти господарювання під час провадження господарської діяльності використовують вільні ціни та державні регульовані ціни.

Вільні ціни згідно з зазначеним законом встановлюються суб'єктами господарювання самостійно за згодою сторін на всі товари, крім тих, щодо яких здійснюється державне регулювання цін.

Повноваження центральних органів виконавчої влади щодо регулювання (встановлення фіксованих та граничних рівнів цін (тарифів), торгівельних (постачальницько-збутових) надбавок, нормативів рентабельності, запровадження обов'язкового декларування зміни) цін і тарифів на окремі види продукції, товарів і послуг, визначені постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» (далі - Постанова).

Мінінфраструктури відповідно до пункту 2 Постанови за погодженням з Мінекономрозвитку встановлює, зокрема, тарифи на приймання та доставку вітчизняних періодичних друкованих видань за передплатою, а також за погодженням з Мінекономрозвитку та Пенсійним фондом встановлює тарифи на оплату послуг, пов'язаних з виплатою і доставкою пенсій та грошової допомоги населенню, що виплачуються з коштів Пенсійного фонду.

Статтею 6 Господарського кодексу України встановлено, що одним із загальних принципів господарювання в Україні є заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини.

Державна казначейська служба України листом від 06.08.2018 № 5-08/881-12881 повідомила Рахункову палату про заплановані та вжиті заходи щодо виконання наданих рекомендацій.

За результатами розгляду вказаних листів, відповідно до статті 36 Закону України «Про Рахункову палату», стан реалізації заходів на виконання рекомендацій Рахункової палати перебуває на контролі.

 

Член Рахункової палати
О. С. Яременко